niedziela, 31 sierpnia 2014

Muffiny marchewkowe z rodzynkami i migdałami

Na wiosnę zasiałam marchew. Wyrosło jej zdecydowanie za dużo, więc wciąż poszukuję pomysłów do czego mogę ją wykorzystać.
Ostatnio koleżanka poczęstowała mnie ciastem marchewkowym, które zrobiła jej mama i siostra. U mnie w domu nigdy nie robiło się tego ciasta, ale ja znałam, ponieważ jadłam je w liceum z okazji świąt. Poprosiłam o przepis i od słowa do słowa wyszło, że z tego ciasta mogą wyjść niezłe muffiny. Postanowiłam spróbować.
Jednak jak przyszło co do czego, okazało się, że zostawiłam kartkę z przepisem w pracy...
Ale od czego jest internet! Przeszukałam kilka blogów kulinarnych i znalazłam to, czego szukałam! Inspirowałam się przepisem znalezionym na blogu Gotowanie pod gruszą. Nieco inne ciasto od tego, co dostałam, ale równie pyszne!



Muffiny marchewkowe z rodzynkami i migdałami
/Carrot muffins with raisins and almonds

(scroll down to see a recipe in English)

Składniki:
  • 150 g mąki pszennej
  • 150 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 60 g miodu
  • 180 g utartej marchwi
  • 50 g rodzynek
  • 25 g posiekanych migdałów
  • 80 ml mleka
  • 35 g oleju kokosowego
  • 2 jajka
  • łyżeczka śmietany 12% 
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki imbiru
Przygotowanie:

Wymieszać mąkę, proszek do pieczenia i przyprawy. Dodać marchew, rodzynki i migdały. W osobnej misce wymieszać olej, mleko, śmietanę oraz jajka. Dodać płynne składniki do suchych składników. Dokładnie wymieszać. Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Ciasto przełożyć do foremek i piec w temp. 180 stopni przez ok. 30-35 minut.


Ingredients:
  • 150 g wheat flour
  • 150 g whole wheat flour
  • 60 g honey
  • 180 g grated carrots
  • 50 g raisins
  • 25 g chopped almonds
  • 80 ml milk
  • 35 g coconut oil
  • 2 eggs
  • 1 teaspoon sour cream 12% fat
  • 1 and 1/2 teaspoon baking powder
  • teaspoon of cinnamon
  • 1/2 teaspoon nutmeg
  • 1/2 teaspoon ginger

Preparation: 
Mix flour, baking powder and spices. Add the carrots, raisins and almonds. In a separate bowl, combine oil, milk, cream and eggs. Add liquid ingredients to dry. Mix thoroughly. Put muffin cups in muffin form. Put the dough into forms and bake at 180 degrees C for approx. 30-35 minutes.



Dzień polskiej żywności 2014Z dziećmi i dla dzieci 2014Lato w pełni!

1 komentarz:

  1. Taki muffin, to najlepsza przykrywka do przemycania warzyw i owocow!
    A jeszcze lekko razowe?
    Moja para kaloszy!
    :)
    Jest mi bardzo milo, ze bierzesz udzial w akcji dziecinnej na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń